To było niezwykłe święto demokracji w naszej szkole!
Po raz pierwszy, z inicjatywy Rady Rodziców, uczniowie przygotowali swoje budżety- pomysły na zakup potrzebnych,według nich, rzeczy, które miałyby być dopełnieniem wystroju przestrzeni szkolnej.
W klasach 1-3 zwycięski okazał się budżet klas 1 – gry dla dzieci naklejane na podłogę.
W klasach 4-8 najwięcej głosów otrzymał projekt uczniów klasy 6 c.
Kwota 500 zł- zakup mikroportów.
Kwota 1500 zł- czujniki dymu do toalety.
Równie dużą liczbę głosów uzyskał projekt klasy 7 b.
Kwota 500 zł- doposażenie pokoju wyciszeń ( tapeta kredowa na jedną ze ścian sali, światełka ledowe na sufit, zasłony zaciemniające i poduszki do siedzenia, wiszący fotel brazylijski).
Kwota 1500 zł- huśtawka na plac przed szkołą oraz ławeczka do siedzenia.
Organizacja budżetu uczniowskiego w szkole przynosi wiele korzyści zarówno uczniom, jak i całej społeczności szkolnej. Przede wszystkim uczy młodych ludzi odpowiedzialności, planowania i zarządzania finansami – umiejętności niezwykle przydatnych w dorosłym życiu.
Dzięki temu, że uczniowie mają realny wpływ na to, jak wydawane są środki, czują się bardziej zaangażowani w życie szkoły i jej rozwój. Budżet uczniowski pozwala również na rozwijanie kreatywności, pracy zespołowej i umiejętności argumentowania swoich pomysłów. I tak też było podczas ciekawych prezentacji. Tego typu inicjatywy wzmacniają więź między uczniami a szkołą, budując poczucie odpowiedzialności za wspólną przestrzeń. Organizacja budżetu uczniowskiego to zdecydowanie przykład dobrej praktyki wychowawczej.
Dziękujemy Radzie Rodziców za świetną inicjatywę.
Samorząd Uczniowski

















